
Un Mediu al Bucuriei și Siguranței
​

Mediul pregătit
Maria Montessori credea că oamenii sunt cei mai capabili să învețe în primii șase ani de viață. Ea s-a referit la aceasta ca perioada minții absorbante. În acești ani, copiii, prin simțurile lor, au capacitatea de a absorbi o cantitate uimitoare de informații din mediul înconjurător. Prin acest proces, copiii dobândesc abilități lingvistice, motorii și cognitive și dobândesc o înțelegere a lumii din jurul lor.
Materialele Montessori
Materialele Montessori din Casa copiilor sunt practice și au controlul erorii, astfel încât copilul să aibă posibilitatea să se corecteze singur și să se autoperfecționeze. Sala de clasă este un mediu frumos, spațios, ordonat, pregătit pentru a satisface nevoile cognitive, sociale, fizice și emoționale ale acestei grupe de vârstă. Clasa este împărțite în arii mari de dezvoltare precum Viață practică, Limbaj, Matematică, Senzorial și Știință și cultură. Toate ariile conduc spre dezvoltarea independenței, concentrării, voinței și inteligenței.


"Ajută-mă să fac singur!"
În clasa Montessori copilul învață să fie independent, să facă alegeri, să își asculte vocea interioară și să o urmeze. El are libertatea de a acționa conform nevoilor sale într-un mediu pregătit. Cultivarea respectului față de ceilalți, dezvoltarea răbdării, flexibilitatea, încrederea în sine sunt doar câteva calități pe care copilul le dobândește în mediu.
Învățare senzorială
Dezvoltarea inteligenței pornește de la rafinarea percepțiilor senzoriale. Cu cât copilul este expus la mai multe cadre în care să poată experimenta senzații și în care poate simți diferite forme, textură, temperatură, densitate, cu atât mai mult se va produce rafinarea percepțiilor.
În clasele Montessori, ca să răspundă acestor nevoi ale copilului, Maria Montessori a creat Aria de Senzorial, unde copilul are ocazia să priceapă toate senzațiile specific fiecărui simț
